Legnépszerűbb posztok

80 éves Láng József, Roger Moore magyar hangja


langjozsefLáng József színművész, aki főként szinkronszerepei révén lett népszerű, január 5-én ünnepli nyolcvanadik születésnapját.


A Színház- és Filmművészeti Főiskola növendéke volt 1953-1957 között, majd a Pécsi Nemzeti Színházhoz került (1957–1959).


Pályája annak idején még a Nemzeti Színházban indult, ahol főiskolásként a legnagyobbakkal játszott együtt.


– Illyés Gyula Dózsa György című darabjában szerepeltem, amelyben Bessenyei Ferenc játszotta magát Dózsát – emlékezett Láng József.


– Az egyik jelenetben kivont karddal szállt volna szembe a törökökkel, ám az ellenfele én voltam. Bessenyei vehemens színész volt, olyan erővel vagdalkozott a karddal, hogy kénytelen voltam erőteljesebben védekezni. Addig hadakoztunk, míg véletlenül kivertem a kezéből a kardot, ő meg ott állt a berohanó „törökökkel” szemben fegyvertelenül. Rám bődült, én meg rohantam ki a színpadról, közben persze a könnyeim potyogtak a nevetéstől.


Innen 1959-ben szerződött át a budapesti Vígszínházhoz. 1962 óta a József Attila Színház tagja. Szinkronszínészként és vígjátéki szerepekben dolgozik legtöbbet.


Roger Moore brit színész magyar szinkronhangja Az Angyal című filmsorozatban és más filmekben.



The post 80 éves Láng József, Roger Moore magyar hangja appeared first on A Retro.